5 Ağustos 2015 Çarşamba

Kelimeler Ve Duygular

KELİMLER VE DUYGULAR…

Kelimeler nimettir, insanın kendisini ifade edebilmesi açısından. Ne kadar çok kelime bilirsek kendimizi o kadar güzel ve rahat ifade edebiliriz. Yalnız kelime seçiminde de dikkatli olmak gerek, bir birine yakın gibi görünen ama aslında tam olarak bir biri yerine kullanılamayacak kelimeler de vardır. Örneğin gerçek/doğru kelimelerinde olduğu gibi, yakın gibi durabilir ama kesinlikle bir biri yerine kullanılamaz, kullanılmamalıdır. Bu tür seçimler her zaman önemli olmuştur benim için.
Bazı kelimeler ise ‘herkese’ karşı cömertçe kullanılmamalıdır. Güvenmek, sevmek gibi kelimeler mesela. Tüketmemek gerekir hemen bu kelimeleri…

Peki bu teknoloji çağında artık ne kadar dikkat ediyoruz kelimelere? Kısaltmalar yapacağız diye 3-5 kelime ile anlatmaya çalışıyoruz kendimizi, derdimizi, sevgimizi…

Sevdiklerimize uzun bir cümle bile kuramazken, hayatı nasıl kurabiliriz ki beraber…

Ya da

Bu kelimeler gerçekten kullanıldığında bize anlatması gereken her şeyi anlatabiliyor mu?

Duygu yüklü olmadığı sürece ne anlam ifade edebilir ki ‘’SEVİYORUM’’ veya ‘’GÜVENİYORUM’’ demek.

Sevgili Orhan Veli ne kadar da güzel anlatmış insanın bazen bir şeyi nasıl anlatamadığını…

ANLATAMIYORUM
Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;
Dokunabilir misiniz,
Gözyaşlarıma, ellerinizle?

Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce.

Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum…

Evet, bazen kelimeler ne kadar güçlü, ne kadar özenle seçilmiş veya ne kadar yerinde kullanılırsa kullanılsın eğer hissiyat ile söylenmezse ya da gözlerde o anlam çıkmazsa hiçbir önemi kalmaz sanırım…

Ses tonu, bakışlar nasılda değiştirir kelimelerin çehresini.

Örneğin telefon mesajında gelen bir ‘’seni seviyorum’’ ile yüz yüze kişinin biraz da utanarak söylediği ‘’seni seviyorum’’ aynı anlama gelir mi sizce?

Peki bunlara artık dikkat eden kimse var mı? twitter, facebook gibi sosyal paylaşım mecralarında ya da mesajlaşmalarda bunlara ne kadar dikkat edebiliyoruz… daha doğrusu dikkat ediyor muyuz?

Sonra kalkıp orada-burada ilişkilerin tadının kalmadığını, eski ilişkilerin daha güzel olduğunu, etrafta her yerde ikiyüzlülük olduğunu söylüyoruz.

Biz dikkat etmiyorsak başkalarından nasıl bekleriz aynı hassasiyeti?

Haydi dostlar biraz dikkat edelim bizde, kelimelere ve duygulara…

Hasan ÇATIR





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder